Din köpkorg
Din köpkorg är tom

Webbutikens leveransvillkor

Följande leveransvillkor gäller köp i Sunds webbutik, www.sunds.fi.

Leverans

Vi har fyra olika leveranssätt i webbutiken:
- hemleverans: gäller endast buketter
- leverans med Posten: gäller endast inrednings- och trädgårdsprodukter
- leverans till kyrkan: gäller endast begravningsbuketter
- avhämtning i butiken: gäller samtliga produkter

Hemleverans

Alla buketer i webbutiken levereras inom vårt närområde direkt till dörren. Leveranserna sker på eftermiddagen vardagar och lördagar. Beställningar som görs före kl. 12 levereras samma dag, beställningar som görs efter kl. 12 levereras på eftermiddagen följande vardag.
Leveransavgiften bestäms utgående från destinationen för leveransen. Välj rätt ort eller destination från listan vid beställningen, så ser du leveransavgiften.

Beställningarna kan även avhämtas i trädgårdscentret i Jakobstad, Svedenvägen 66.
Beställningar som ska levereras under helgen (lördag eller speciella söndagar som t.ex. morsdag) bör vara gjorda före kl. 12 fredagen innan, om inget annat uttryckligen nämns.

Inga hemleveranser på söndagar, helgdagar eller julafton. Inga beställningar mottas efter kl. 16 den 23.12.

Leverans med posten

Produkterna som postas levereras inom 2-3 vardagar från det att betalningen är registrerad på vårt bankkonto. Leveransen sker som brevförsändelse eller postpaket som avhämtas på posten beroende på försändelsens vikt och storlek. Postning endast inom i Finland.
Leveransavgiften varierar beroende på försändelsens storlek mellan 8–24 €.

Leverans till kyrkor

Gäller endast begravningsbinderier. Avgiftsfri leverans inom Jakobstad, avgiftsbelagd till andra kommuner.

Leverans till skolor

Gäller endast examensblommor. Avgiftsfri leverans inom Jakobstad och Pedersöre, avgiftsbelagd till andra kommuner.

Gällande buketter: Två buketter är aldrig helt lika

När du beställer buketter med hjälp av bilderna, tänk på att blomsterbindning är ett hantverksyrke. Två buketter kan aldrig bli varandra helt lika. Tillgången på blommor varierar med säsongen och vi kan ibland behöva komplettera med liknande blommor.

Priser

De angivna priserna innehåller moms 24 %, men inte leveransavgift. Priserna gäller endast köp från webbutiken. Leveransavgiften syns när du väljer leveransmetod i kassan.

Tekniska fel i prissättningen: I självklara fel i prissättningen kan Sunds hänvisa till ett mänskligt misstag eller tekniskt fel. Detta gäller t.ex. fall där priset är så fel att kunden borde ha förstått att ett fel i prissättningen inträffat, t.ex. att en 20 euros bukett säljs för 2 euro eller 20 cent.

Betalning

Betalning sker med Paytrails SSL-skyddade e-betalningstjänst. För att kunna fullfölja beställningen behöver du vara bankkund och ha giltiga koder för internetbanken, eller ett giltigt betalkort godkänt av Nets. Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen.
Vårt företag har inte tillträde till kort- eller bankuppgifterna och informationen på betalkortet sparas inte i våra system.

Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen, även om produkten avhämtas från trädgårdscentret. Som betalningsförmedlare fungerar Paytrail.

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Hävning av köp

Ångerrätt: Vi följer finländsk konsumentlagstiftning och konsumentombudsmannens direktiv gällande e-handel. Kunden har rätt att returnera produkter som levererats per post (gäller inte färska blombuketter) inom 14 dagar efter leverans och få köpesumman returnerad. Sunds betalar postkostnaderna för produktreturen.
Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som är i försäljningsbart skick. Beställningen kan inte hävas om produkten har tydliga spår av användning.
Förfarande vid retur: När du returnerar produkten, använd alltid samma eller motsvarande förpackning som produkten levererades i, så att produkten är korrekt skyddad under transporten.
Returnering av köpesumman: Returneringen av köpesumman kan ta minst 1-2 veckor. Om köpesumman inte blivit returnerad under denna tid, ta genast kontakt med oss. Kom ihåg att returrätten inte gäller produkter som har tydliga spår av användning, som är skadade eller som inte kan säljas vidare.

Personuppgifter

I samband med beställningen ska kunden uppge åtminstone e-postadress, namn och telefonnummer för att Sunds ska kunna fullfölja beställningen, samt lämna sitt samtycke om att Sunds inför personuppgifterna i sitt kundregister. Kunden ansvarar för att både de egna uppgifterna och leveransuppgifterna är korrekta.
Personuppgifterna överlåts ej till tredje part. Om du har frågor angående sparade personuppgifter, vänd dig till Barbro Snellman på Sunds, 06-781 3200.

Reklamationer

Blommor är färskvara och behöver ändamålsenlig skötsel, därför är också mottagaren delansvarig för bukettens livslängd. Om du vill göra en reklamation angående din beställning eller har andra frågor, vänd dig till trädgårdscentret i Jakobstad, 06-781 3200.

Dela